Agressie Training

Training agressie – 1 dag met acteur

In deze agressie training leer je effectief omgaan met verschillende soorten agressief gedrag. Hoe herken je verschillende soorten agressief gedrag? Hoe kun je verdere escalatie voorkomen? Op welke wijze kun je het best reageren bij verschillende soorten agressie? Hoe stel je grenzen? Hoe reduceer je agressie? Hoe hanteer je je eigen emoties? Hoe kun je collega’s tijdens en na afloop van een agressiesituatie ondersteunen? In deze training agressie ligt het accent op het hanteren van je eigen emoties en het intrainen van de verbale en non-verbale communicatieve vaardigheden die doorslaggevend zijn in het hanteren van agressiesituaties.
Resultaat agressie training

  • Je herkent ‘in het moment’ met welk soort agressie je te maken hebt
  • Je weet op welke manier je de verschillende soorten agressie kunt beheersen
  • Je communiceert met meer zelfvertrouwen in agressiesituaties
  • Je hebt je eigen emoties beter in de hand – je bent meer ‘in control’
  • Je hebt aantoonbaar meer invloed op het gedrag van de agressor
  • Je ondersteunt je collega’s effectiever, zowel in het moment als na afloop

Programma agressie training

  • Het herkennen van verschillende soorten agressie
  • Het beheersen van jouw emoties
  • Kennen van je belemmerende en bekrachtigende overtuigingen
  • Juist waarnemen en interpreteren – feiten en vooroordelen
  • Effectieve communicatie om verschillende soorten agressie te reduceren
  • Grenzen stellen en hierover communiceren
  • In contact komen met de agressor – uw impact vergroten
  • Omgaan met beledigingen, uitbarstingen, uitschelden, bedreigingen
  • Collega’s steunen in een agressiesituatie en na afloop

Aanpak

  • Doelstellend gesprek – jouw doelen en praktijksituaties staan centraal
  • Intake met deelnemers per e-mail (optioneel telefonisch of persoonlijk)
  • 1 dag actief trainen, deels ondersteund met een professionele agressie-acteur
  • Deelnemers maken een Persoonlijk Verbeter Plan
  • Inclusief naslagwerk met praktische tips en gespreksmodellen